Vnitřní řád ŠJ


Základní škola Boleslava Hrbka a Mateřská škola Leština

 VNITŘNÍ ŘÁD školní jídelny

Školní rok:

 2024/2025

Vypracovala:

Miluše Dušková, vedoucí ŠJ

Schválila:

Mgr. Jana Řeháková, ředitelka

Směrnice nabývá platnosti ode dne:

  1. 1.    9. 2024

 

Směrnice nabývá účinnosti ode dne:

  1. 1.    9. 2024

 

 

 

VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY (dále jen jídelny)

Vnitřní řád školní jídelny byl zpracován v souladu se Zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Řídí se Vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování a Vyhláškou č. 84/2005 Sb., o závodním stravování ve znění pozdějších předpisů. Dalšími podklady jsou Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES)     č. 852/2004 o hygieně potravin, Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví ve znění pozdějších předpisů a Vyhláška     č. 602/2006 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby.

I. Práva a povinnosti žáků, jejich zákonných zástupců a zaměstnanců školy (strávníků)

  1. Právo na stravování ve školní jídelně mají žáci v době jejich pobytu ve škole a zaměstnanci v době jejich minimálně tříhodinové přítomnosti na pracovišti.
  2. Žáci a jejich zákonní zástupci mají právo vznést připomínky ke stravování přímo u vedoucí školní jídelny.
  3. Strávníci jsou povinni řídit se Vnitřním řádem školní jídelny. Žáci a jejich zákonní zástupci jsou s jeho obsahem seznámeni při přihlašování ke stravování, které stvrdí podpisem na přihlášce. Každý nový školní rok jsou opakovaně seznamováni, důkazem je zápis v třídních knihách. Zaměstnanci jsou seznamování na poradě vždy v přípravném týdnu před zahájením školního roku.
  4. Strávníci se přihlašují k odběru stravy na základě přihlášky, kterou obdrží u vedoucí školní jídelny. Telefonní číslo pro přihlášení i odhlášení stravy je uvedeno na webových stránkách, nástěnkách.  Pokud se strávníci neodhlásí trvale, jsou automaticky přihlášeni na začátku nového měsíce tak, aby pracovnice školní jídelny mohly normovat stravu na další dny. Stravu je možno přihlašovat i odhlašovat do 13.30 hod den předem na telefonním čísle 605 108 722,                          na e-mailové adrese sj.lestina@email.cz nebo přímo ve školní jídelně u kterékoliv z jejích pracovnic.
  5. Ceník obědů

Věkové skupiny

 

3 – 6 let

26,00 Kč

7 – 10 let MŠ

30,00 Kč

7 – 10 let

34,00 Kč

11 – 15 let

37,00 Kč

Cizí strávníci

90,00 Kč

Děti v době nemoci nebo prázdnin

Cena oběda podle věku + náklady 45,-Kč

  1. Způsob platby

a) Hotovostní platba do pokladny  (tři poslední pracovní dny v měsíci na měsíc následující)

Stravné se hradí u vedoucí školní jídelny v kanceláři ve dny k tomu určené, a to

                        od 8.00 do 12.00 hod

b) Platba inkasem

c) Platba převodem z účtu

  1. Stravování v době nemoci

Nárok na zvýhodněnou cenu stravy (tj. pouze za cenu potravin) má strávník pouze první den neplánované nepřítomnosti ve škole nebo školském zařízení. Jídlo je tedy možné odebrat do jídlonosiče pouze první den nemoci nebo z důvodu nenadálé nepřítomnosti žáka ve škole. Pokud zákonný zástupce  neodhlásí své dítě ze stravování, dítě si stravu neodebere, ale školní jídelna ji připraví, je zákonný zástupce povinen zpětně uhradit veškeré náklady na přípravu stravy, tedy včetně osobních a věcných nákladů. V době nemoci a o prázdninách mají žáci možnost odebírat stravu za plnou cenu, v době určené pro výdej pro cizí strávníky.

Oprávněnost odběru dotované stravy podléhá státní kontrole.

  1. Konzumace jídla na místě

  Zaměstnanci mohou z organizačních důvodů školy odebírat jídlo i do jídlonosičů.


II. Provoz a vnitřní režim školní jídelny

  1. Závodní stravování se řídí vnitřní směrnicí.
  2. Provoz školní jídelny je od 5.30 do 14.00 hodin.
  3. Odběry obědů pro děti v první den nemoci od 10.30 do 11.00hodin
  4. Začátek výdeje pokrmů    pro cizí strávníky je od 10.00 do 11.00 hodin,

                                                   pro strávníky MŠ je od 11.15 do 11.45 hodin,

                                                   pro strávníky ZŠ je od 12.00 do 13.30 hodin.

Pokud cizí strávníci z jakéhokoli důvodu nestihnou výdej v určenou dobu, mohou si na vyhrazené místo donést jídlonosiče (řádně označené jménem a počtem obědů). Ty budou z důvodů hygienického rizika nabrány do 11.00 hodin, nebo až po skončení výdeje, tzn. po 13.30 hod.

  1. Strávníci si odebírají obědy na podnosy uložené v jídelně, nápoje jsou připravené v termosech a ve školním automatu. V automatu je výběr ze tří nápojů (voda, sirup, 100%ní džus). Také je  možnost mléka. Po konzumaci oběda si použité nádobí každý strávník odkládá do vyhrazených prostor.
  1. Strávníci jsou na základě vyhlášky č. 107/2005 Sb. zařazování do věkových skupin – viz ceník obědů.
  1. Při účasti na hromadných akcích školy (výlety, exkurze, kurzy aj.) obědy odhlašuje vedoucí školní jídelny po konzultaci s  učitelkami MŠ či ZŠ hromadně.
  2. Aktuální jídelní lístek je umístěn přímo v jídelně a na webových stránkách školy.

 

III. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků

  1. Žáci se řídí Vnitřním řádem školní jídelny, pokyny pedagogů a ostatních pracovníků školy, vedoucí školní jídelny a kuchařek. Pro maximální zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a žáků a k jejich ochraně před patologickými jevy, projevy násilí a diskriminace, je při stravování po dobu výdeje jídel zajištěn v jídelně pedagogický dohled a dohled pracovnic školní jídelny.
  2. Tašky a svršky si strávníci odkládají do vyhrazených prostor v šatně.
  3. Do prostoru školní jídelny není povolen přístup osobám, které se tam nestravují.
  4. Ve školní jídelně je zajišťován denně úklid školnicí MŠ. Mimořádný úklid během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlité nápoje aj.) zajišťují pracovnice jídelny ve spolupráci s pedagogy a aktuálními účastníky.

IV. Podmínky zacházení s majetkem školy, školského zařízení ze strany žáků

  1. Žáci jsou povinni chovat se při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování ve školní jídelně a dodržovat podmínky šetrného zacházení s majetkem školy.
  1. Zjištěné technické závady má strávník povinnost nahlásit vedoucí školní jídelny nebo kuchařkám.

 V. Dietní stravování

Na základě potvrzení od ošetřujícího lékaře lze v naší jídelně poskytnout dietní stravování pouze ve formě  dopolední svačinky pro děti MŠ.                       

VI. Kontakty:

Vedoucí školní jídelny: Miluše Dušková, telefon: 605 108 722

Mateřská škola: telefon: 739 028 508

Vedení školy: Mgr. Jana Řeháková, telefon: 739 028 500

 

Všichni strávníci i zákonní zástupci žáků mají možnost seznámit se s tímto Vnitřním řádem vždy při přihlášení a každý nový školní rok v den zahájení školního roku na nástěnce ve školní jídelně, na nástěnce v MŠ, u vedoucí školní jídelny a                         na internetových stránkách školy.

 

 

 

V Leštině  dne  1.9.2024

 

Vypracovala: Miluše Dušková, vedoucí školní jídelny

 Schválila: Mgr. Jana Řeháková, ředitelka školy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktuality


MŠ - plavání v úterý 3.6., 10.6., 17.6., 24.6.2025

29.05.2025


MŠ - ve středu 4.6.2025 se fotíme na třídní fotografie

29.05.2025


MŠ - v pondělí 16.6.2025 v 16.00h. - schůzka rodičů předškoláků s budoucí p.učitelkou jejich prvňáčků

29.05.2025


MŠ - ve středu 18.6.2025 v 15.30 hod. - Zahradní slavnost s rozloučením s předškoláky

29.05.2025


MŠ - v pátek 20.6.2025 - Dopravní hřiště v Mohelnici

29.05.2025


MŠ - Pro rodiče nově přijatých dětí do MŠ

28.05.2025

Milí rodiče,ve středu 11.6.2025 v 15.00 hodin Vás zveme na informativní schůzku do ...

Oznámení - přijetí k předškolnímu vzdělávání

23.05.2025

OZNÁMENÍ o rozhodnutí  o přijetí k předškol ...

MŠ - Oznámení rodičům nově přijatých dětí do MŠ

23.05.2025

Milí rodiče nové přijatých dětí do mateřské školy! Od středy 28.5.2025 se ...

MŠ - Oslava MDD na zahradě MŠ v pondělí 2.6.2025 dopoledne.

19.05.2025


M$- Prázdninový provoz v MŠ

04.05.2025

V době letních prázdnin bude mateřská škola uzavřena od 7.7.2025 do 15.8.2025.